Bäst på sociala medier enligt Sweden Hotels

Varje år delar Sweden Hotels ut pris till hotell och personer inom kedjan baserat på olika kriterier,

I år gick priset Sociala medier till Hotel Svea i Simrishamn.

Priset tillfaller det hotell som lyckats bäst just i sin satsning på baseras på hotellets aktiva närvaro på Facebook, Instagram, Twitter och Google. 2016 års vinnare är Hotel Svea -Sweden Hotels i Simrishamn, som med sin aktivitet och närvaro i sociala medier enligt Sweden Hotels ökat intresset för Simrishamn och Österlen även för de delar av året som tidigare var lågsäsong.

– Vi på Hotel Svea är stolta över att vårt målinriktade arbete på att synas gett resultat, inte bara i form av gäster som besöker oss utan även med denna fina utmärkelse, säger Patrik Zackrisson, vd för hotellet.

Den känsla som Hotel Svea – Sweden Hotels förmedlar lockar många till denna Österlenska pärla. – Det är kul att premiera de hotell som satt fokus på att verkligen nå ut med ett budskap. Som låter en röd tråd genomsyra alla inlägg som görs och visar på hotellets personlighet, säger Jirka Bärnlund Fors, ecommerce manager med ansvar för sociala medier inom Sweden Hotels.

Priser delades ut i samband med Sweden Hotels Awards som i år hölls i Trollhättan, i samarbete med Hotell Bele. På kvällen delades priserna ut och vinnarna hedrades med specialdesignade glasskulpturer formgivna av glaskonstnären Dennis Westholm, från Westholms Glasstudio i Kalmar.

Motivering:

”Hotel Svea i Simrishamn är allra bäst på sociala medier i Sweden Hotels. Sociala Medier 2016 tilldelas det hotell som lyckats bäst i sin satsning på sociala medier. Med fantastiska svepande vyer över Österlen och inbjudande bilder från region, restaurang och hotell, jobbar Hotel Svea i Simrishamn aktivt med sociala medier och syns på så sätt bäst av alla Sweden Hotels.”

sweden hotels sociala medier